středa 1. dubna 2015

Už nemusíte schovávat milence ve skříni, do prodeje jde neviditelný plášť



Česká nanotechnologická firma nanoSPACE uvede v září na světový trh neviditelný plášť. Cenu oznámí na tiskové konferenci příští týden.

„O neviditelný plášť jsme se začali zajímat už před několika lety, kdy jsme zaznamenali zprávu z Japonska, že se podařilo něco takového vyvinout,” prohlašuje marketingový ředitel nanoSPACE Jiří Kůs. Neváhali ani vteřinu a přes japonskou ambasádu se spojili s profesorem Susumou Tachi z Tokijské univerzity a začali pracovat na neviditelném nanomateriálu, který by byl cenově dostupný pro světový trh. 

Plášť neviditelnosti je vyroben ze speciálního retro-reflexního materiálu. Nanomateriál je tvořen tisícovkami nanokuliček na jedné straně, na které když dopadne světlo, odráží ho přesně ve stejném úhlu zpět. „Skleněné kuličky ve vnější vrstvě materiálu se chovají jako hranoly a odrážejí světlo po stejné dráze, po jaké přišlo, to znamená zpět do zdroje. Výsledkem je, že pozorovatel u zdroje světla obdrží více odraženého světla, a díky tomu vidí i jasnější obraz,” vysvětluje Jiří Kůs. Retro-reflexní materiály podle něj nejsou  žádnou žhavou novinkou, používají se například v dopravních značkách. 

Využití neviditelného pláště vidí marketinový ředitel nanoSPACE ve filmovém průmyslu. Běžný uživatel ocení plášť při schovávání lidí, například milenek či milenců. Marketingová kampaň vypuštěná s neviditelným pláštěm se bude jmenovat „Konec schovávání milenců ve skříni.” Jiří Kůs prozradil i jedno z hesel, které v kampani zazní: „Už nepotřebuji velkou skříň s únikovým východem, stačí nanoplášť od nanoSPACE”


zdroj: nanotechnologickekachny.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat